کوییک دنده ای S
بررسی خودرو
توضیحات
کوییک دندهای S یکی از مدلهای محبوب برند سایپا است که در دسته خودروهای هاچبک اقتصادی قرار میگیرد. این خودرو با طراحی نسبتا مدرن، قیمت مناسب و مصرف سوخت کم، به عنوان گزینهای برای استفاده روزمره در بازار ایران شناخته میشود. در اینجا یک نقد و بررسی جامع از کوییک دندهای S برای شما آماده کردهام.
۱. طراحی خارجی
کوییک دندهای S طراحی اسپرتتر و جذابتری نسبت به نسخههای معمولی کوییک دارد. برخی ویژگیهای طراحی خارجی آن عبارتند از:
- جلوپنجره بزرگ و چراغهای LED: طراحی جلوپنجره به روزتر شده و ظاهر خودرو را جذابتر کرده است. چراغهای جلو از نوع LED و با طراحی نوآورانهای در دسترس هستند.
- رینگهای آلیاژی: رینگهای آلیاژی در این مدل ظاهر اسپرتتری به خودرو داده و نمایی جذابتر دارد.
- ارتفاع مناسب: کوییک دندهای S در مقایسه با برخی هاچبکهای دیگر از ارتفاع مناسبی برخوردار است که باعث میشود در جادههای شهری و جادههای ناهموار عملکرد بهتری داشته باشد.
۲. طراحی داخلی و فضای کابین
کابین کوییک دندهای S ساده و کاربردی است، به گونهای که تمام ویژگیها به راحتی در دسترس راننده و سرنشینان قرار دارد.
- کیفیت متریال: متریال داخل کابین نسبتاً با کیفیت است اما در مقایسه با خودروهای لوکستر یا مدلهای گرانتر، از نظر تجملات ضعیفتر است. طراحی داشبورد ساده و به دور از پیچیدگی است.
- سیستم اطلاعات و سرگرمی: این خودرو به یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی مجهز است که به راحتی به سیستمهای اندروید اتو و اپل کارپلی متصل میشود. این ویژگیها دسترسی به امکانات دیجیتال را آسانتر میکنند.
- فضای کابین: با توجه به ابعاد خودرو، فضای داخلی برای پنج سرنشین کافی است، هرچند که در صندلیهای عقب ممکن است افراد بلندقد کمی احساس محدودیت کنند.
- صندلیها: صندلیهای جلو و عقب راحت و به صورت دستی قابل تنظیم هستند. همچنین، تریم داخلی از مواد نرم و مقاوم ساخته شده که دوام خوبی دارند.
۳. موتور و سیستم پیشرانه
کوییک دندهای S به یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی مجهز است که توان تولید ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۲ نیوتنمتر گشتاور را دارد.
- قدرت موتور: این قدرت برای یک خودروی هاچبک اقتصادی کاملاً مناسب است. این موتور به راحتی در جادههای شهری و حتی در بزرگراهها عملکرد خوبی ارائه میدهد.
- انتقال قدرت: سیستم انتقال قدرت در کوییک دندهای S به صورت دستی ۵ سرعته است که برای رانندگی در شرایط مختلف به راننده کنترل بیشتری میدهد.
- مصرف سوخت: این خودرو در مصرف سوخت بسیار بهینه است. میانگین مصرف سوخت کوییک دندهای S در حدود ۶ تا ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که عدد مناسبی برای یک خودرو شهری است.
۴. عملکرد رانندگی و هندلینگ
کوییک دندهای S به طور کلی در شرایط رانندگی شهری و جادههای صاف عملکرد خوبی دارد. هندلینگ آن مناسب است و سیستم تعلیق نسبتاً نرم است.
- تعلیق: سیستم تعلیق این خودرو برای استفاده در جادههای شهری طراحی شده است، بنابراین در جادههای ناهموار ممکن است کمی احساس سختی ایجاد شود.
- فرمانپذیری: سیستم فرمان این خودرو سبک است و رانندگی را در شرایط شهری راحتتر میکند. بهطور کلی، این خودرو برای رانندگی در ترافیک و مسیرهای شهری طراحی شده و به راحتی در فضاهای محدود میتواند حرکت کند.
۵. ایمنی و ویژگیهای کمکی رانندگی
کوییک دندهای S به تعدادی از سیستمهای ایمنی و کمکی رانندگی مجهز است که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- سیستم ترمز ضد قفل (ABS): این سیستم باعث میشود که در هنگام ترمزگیری در شرایط مختلف، چرخها قفل نشوند.
- سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC): این سیستم کمک میکند تا خودرو در شرایط رانندگی سخت و لغزنده پایدار بماند.
- کیسه هوا: کوییک دندهای S مجهز به ۲ کیسه هوا (برای راننده و سرنشین جلو) است که در صورت تصادف از آسیب دیدگی سرنشینان جلوگیری میکند.
- سیستم نظارت بر فشار تایرها (TPMS): این سیستم به راننده اطلاع میدهد که فشار تایرها در حد مطلوب است یا خیر.
جمعبندی
کوییک دندهای S خودرویی جمع و جور، اقتصادی و مناسب برای استفاده روزمره در شهر است. این خودرو با طراحی مدرن، مصرف سوخت کم، و امکانات کافی میتواند گزینهای مناسب برای کسانی باشد که به دنبال خودرویی با قیمت مناسب و عملکرد خوب در ترافیک شهری هستند. البته اگر به دنبال خودرو با امکانات لوکستر یا قدرت موتور بیشتر هستید، ممکن است گزینههای دیگری مناسبتر باشند.
کوییک دندهای S برای افرادی که بیشتر در مسیرهای شهری و کوتاهمدت رانندگی میکنند، انتخابی مقرون به صرفه و مناسب است.
ویژگی ها
ابعاد و ظرفیت
- طول
- ارتفاع
- عرض
- وزن خالص خودرو (کیلوگرم)
- حداکثر وزن با بار(کیلوگرم)
- تعداد صندلیها
موتور و گیربکس
- ظرفیت مخزن سوخت (لیتر)
- حداکثر وزن کشش - با ترمز (کیلوگرم)
- حداکثر وزن کشش - بدون ترمز (کیلوگرم)
- حداقل وزن خودرو (کیلوگرم)
- دایره چرخش - از لبه به لبه (متر)